Wednesday, October 6, 2010

khabaran Jordan,,,,Irbed

salam semua.....hu3....kuulu ammin wa antum bikhair.....dah nak kahir tahun 2010...........januari 2011 akan muncul???????sediakah aku...hu3....ya Allah kau permudahkanlah segala urusan ku nih.....  oklah...citer dari jordan.....

sekarang aku minggu ketiga di joradan seminngu lagi genap sebulan ak kat cni.......bumi irbid....

alhamdulillah umah yang kau duduk xdelah jauh sangat dari u...alahmdulillha......untuk permulaaan semmn i...ak belum masuk lagi kuliah except just for the ulum quran.....disebabkan bahasa rab ak terlalu lemah ak termasuk ke markaz lughah selama 4 bukan....bnagi memantapkan arab aku...disana ak belajar semua kemahiran arab...mendengar,menulis (susah kot),membaca,perbualan,qawaid....hu33333
.......ya allah tunjukkanlah jaln n hidayah-Mu....dalm menempuh ujian....dunia atau akhitrat,........
nanti ak tunjukkan gambar yer............nampaknya ak masih belum bersedia untuk belajar disini...........pengusaan bahasa arab yang lemah telah melemahkan smenagta kuni....ya Allah............
diman ak hendak mencari8 jalan-mu ni..............................
terfikir lah sal kawan2 aku nih....mereka semua hebat giler....ak nih...hu3....dibelkang .....lau dikutkan ahiti nak  jew ak sambung belajar kat malaysia....hu3....tapi mara menjadi asn=bab aku disini...mungkin hikmah dari-Nya belum ku ketahui lagi.........

nanti ka uploadkan gambar kat cni........gambar umah sewa n markaz tempat ak belajar
.........

bercakap mengenai ujian...hu3...ak sedang menempuh ujian dari-nya....skait n sihat semua datang dari nya......demam telah singgap sekejap di badan kau untuk menguaji  sma ada aku nih mampu ke x mengahdapi ujian nyre....ya Allah.....kuatkanlah semangat kau nih..............berikanlah aku kesihatan yang baik supaya aku mampu untuk menuntut ilmu.........Mu nih......hu3......



p/s:nantikan post mengenai pengebaran pertama aku di bumi irbdi nih........hu4.  tajuknya "MeTha di Yamouk"

1 comment:

  1. salam dr malaysia....
    ape2 pon keyakinan pd diri itu yg pnting...mungkin juga sbgai semngt utk kita berjaya....
    ingat....!!perjuangan itu pahit kerana syurga itu manis....

    ~~tak sabar nie nk tau psl metha di jordan...~~

    ReplyDelete

Salam semua

"bertutur lah seperti berpijak di bumi yang nyata"